<strong>איתרתם כספים אבודים? כך תפעלו</strong>

איתרתם כספים אבודים? כך תפעלו

העולמות הפיננסיים נתפשים על-ידי רבים כמעוררי רתיעה, מורכבים וסבוכים. הם מתעטפים במושגים שאיננו בהכרח מכירים, ויוצרים תחושת חירום ואפילו חשש שמא אנו עושים טעויות וצעדים לא נכונים.

מבלי שאיש מתכוון לכך, רבים נוטים 'לשכוח' את כספם לאור התהליכים המורכבים המאפיינים את עולמות הפיננסים וכל שכן התחומים הפנסיוניים כגון קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים ואפילו הפרשות פנסיוניות הנדרשות על-פי חוק.

בדיקתו של משרד האוצר העלתה תמונת מצב ועל-פיה ישנם כ-15 מיליארד שקלים הממתינים לדורשיהם. הם שוכנים בתיקים מסוג אלו שצוינו לעיל, בחשבונות בנקים ובעוד מגוון רחב של מוצרים פיננסיים שונים.

כיצד פועלים? והאם ישנן 'אותיות קטנות' שכדאי לקרוא בטרם איתורם?

ראשית כל, כלום לא אבוד

בעקבות הכספים ההולכים ונערמים, פעם משרד האוצר להקמתו של פרויקט ייחודי העונה לשם הר הכסף. באמצעות מנוע חיפוש מקוון, כל אדם ואדם יכול לאתר כספים השייכים לו על-פי חוק, וזאת בכפוף לחיפוש קצרצר הכולל את פרטיו האישיים.

היכן אם כן, טמונה הבעיה? במידה ומצאתם כספים אבודים, הרי שמפתה למדי למשוך אותם ולעשות בהם שימוש בין רגע. מעין 'דמי כיס' שלא ידענו עליהם, ולעתים 'דמי כיס' המתהדרים בעשרות עד מאות אלפי שקלים.

המלצתנו היא לעמוד בפני הפיתוי ולו למשך עוד מספר שבועות בודדים ולבקש לפנות לקבלת ייעוץ פיננסי ע"י רו"ח או יועץ מס אשר יוכלו לבחון את הנושא בקפידה.

מתן תמונת מצב פיננסית מדויקת

משיכתם של כספים מתוך מוצרים פיננסיים שונים עלולה לעלות הן בקנסות והן במיסוי נוסף. כך למשל, חסכונות פנסיוניים שונים ומשיכה מקרנות השתלמות שנשכחו ובעיתוי הלא נכון, תביא עמה להפסדים כספיים רבים.

דוגמה נהדרת לכך היא שישנו פטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל שלא הייתה פעילה. עם זאת, בכפוף לתיקון שנכנס לחוק בשנת 2015, הוחלט כי אדם לא יוכל למשוך את הכספים מקופה לא פעילה וזאת בטרם המועדים הקבועים בפוליסה. במידה ודבר זה ייעשה, הרי שיהא עליו לשלם מס.

בחינה דקדקנית עם מומחה לענייני מס, תאפשר לבחון את הדברים באופן מעמיק ויסודי, ולצייר תמונה מפורטת המשקפת במדויק את גובה הכספים שייכנסו, וכן האסטרטגיה הנכונה למשיכת הכספים או שימוש עתידי בהם.

בחינת תמונת המצב הפיננסית כעצמאי

עבור עצמאים המבקשים למשוך את כספיהם האבודים, הרי שמוטב לבחון בקפידה כיצד רשויות המס רואות זאת, שכן עתה אין מדובר באדם המקבל לרשותו כספים פרטיים כי אם בגוף עסקי אליו עתיד להיכנס הון נוסף.

את ראשית הדרך באיתור הכספים האבודים, ניתן לעשות עם צוות של מומחים. אנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פרטיכם ואנו נערוך עבורכם בדיקה יסודית באשר לכספים אבודים. משם נוכל להדריכם להכווינכם אל עבר אנשי ונשות המקצוע אשר יבחנו יחד אתכם את תמונת המצב הכלכלית, ויתוו את הדרך הנכונה.