<strong>מה זה גרירת משכנתא?</strong>

מה זה גרירת משכנתא?

גרירת משכנתא הוא שם כולל לתהליך בו מעבירים את המשכנתא מנכס אחד לנכס אחר בעת מעבר דירה, כאשר שומרים על היתרה שנשארה לתשלום ועל התנאים של המשכנתא הקיימת. בתהליך גרירת משכנתא השעבוד של הנכס הנוכחי אשר רשום לטובת הבנק כפי שנרשם בעת נטילת המשכנתא הנוכחית, משתנה ובעצם השעבוד עובר לנכס החדש.

באילו מקרים כדאי ומשתלם לבצע גרירת משכנתא? מה כדאי לדעת על הנושא הזה לפני שמקבלים החלטה? קראו את המאמר הבא ותמצאו את כל המידע.

מתי כדאי לבצע גרירת משכנתא?

אחד המקרים הנפוצים ביותר בהם יש מקום לשקול גרירת משכנתא הוא במקרה בו התנאים בהלוואת המשכנתא הנוכחית שלכם משתלמים מאוד, הרבה יותר משתלמים מהתנאים שיציעו לכם בהלוואה חדשה על הנכס החדש. זה יכול להיות מסיבות רבות – ההלוואה הנוכחית ניטלה בתקופה בה הריביות היו נמוכות, באותה תקופה היו הטבות שונות או תחרות אשר השפיע על הבנק המעניק את ההלוואה או כל סיבה אחרת. בסופו של דבר השורה התחתונה היא ברורה – המשכנתא שיש לכם היום היא הרבה יותר משתלמת ממשכנתא אחרת שתקבלו, ולכן כדאי לשקול להעביר אותה אתכם לדירה החדשה.

כמובן, הגרירה גוררת את היתרה שנשאר לכם לשלם ולכן אם אתם משפרי דיור וזקוקים לסכום כסף נוסף, תוכלו לבקש משכנתא משלימה נוספת במידה ואתם עומדים בתנאים לכך, ובצורה הזו גם אם התנאים של המשכנתא המשלימה יהיו פחות טובים, זה עדיין יהיה על סכומים נמוכים יותר לעומת נטילת ההלוואה כולה באותם תנאים, ולכן יהיה הרבה יותר משתלם עבורכם.

לדוגמא:

בבעלותכם דירה בשווי של 2 מיליון שקלים, כאשר יתרת המשכנתא הנוכחית על אותה הדירה היא מיליון ₪. אם אתם מוכרים את הדירה הזו ומבצעים רכישה של דירה בסכום הגבוה בחצי מיליון שקלים נוספים, תוכלו לבצע גרירת משכנתא למשכנתא הקיימת, ולקחת משכנתא משלימה נוספת על סך חצי מיליון שקלים בלבד.

איך מבצעים את התהליך?

מבחינת התהליך עצמו של גרירת משכנתא התהליך דומה לנטילת משכנתא חדשה, ועליכם לבצע אותו מול הבנק, כולל כל הניירת הדרושה, הבדיקות של הבנק, בחינה של יכולות ההחזר שלכם ועוד. לכן חשוב מאוד לעבוד עם יועץ משכנתאות בתהליך הזה.

יועץ מומחה לא רק יוכל לתת לכם את הייעוץ הראשוני ולהסביר לכם האם כדאי לכם לבצע גרירת משכנתא או לא, הוא גם יוכל ללוות אתכם מול הבנק ולעזור לכם לבצע את התהליך הזה בצורה הרבה יותר מוצלחת והרבה יותר פשוטה, ולכן לא כדאי לוותר על השירות שלו.

זכרו – לא תמיד כדאי לבצע גרירת משכנתא, גם אם נראה לכם שהתנאים שיש לכם במשכנתא הנוכחית משתלמים, לא בטוח שלא תוכלו לקבל תנאים אפילו משתלמים יותר. לכן חשוב מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע ולבדוק לעומק את כל התנאים לפני קבלת ההחלטה.