איך רשת יונים פותרת לכם את הבעיה?

איך רשת יונים פותרת לכם את הבעיה?

יונים מזוהות עם כמה וכמה ערכים חיוניים – כך למשל היונה היא סמל השלום, יונה היא זו שנבחרה לבשר על קץ המבול בימי נח, המושג זוג יונים מתאר הרמוניה מעולה ובאופן כללי יש לבעל חיים זה תדמית חיובית.

לעומת זאת מי שסובלים מנוכחות של יונים אצלם בבית או בעסק מן הסתם מסתכלים אחרת לגמרי על בעלי הכנף הנפוצים מאוד. חשוב להדגיש כי הנזק כתוצאה מיונים עלול לכלול גם לכלוכים קשים עקב לשלשת במקומות שונים, גם רעש דווקא כשרוצים לישון או לנוח ואפילו מחלות עקב חיידקים ו-וירוסים שיונים נושאות איתן.

להרחיק בלי לפגוע

היונה לא רוצה כמובן להזיק לאף אחד, ובכל מקרה אין צורך להרוג יונים – אלא רק להרחיק אותן. בהקשר זה כדאי לדעת שליונים יש אינטליגנציה גבוהה, ודחלילים למשל לא יצליחו להרתיע את רובן. במקומות שבהם יש מפתח גדול והוא מאפשר כניסת יונים בנוחות ובקלות, הפתרון האפקטיבי ביותר הוא רשת. ניתן לקנות רשת יונים ולהתקין אותה לבד, אבל מומלץ להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות כדי להבטיח מקסימום עמידות ובהתאם גם מקסימום תועלת.

החומרים שמהם עשויה רשת יונים

רשת יונים מיוצרת מ-4 סוגים של חומרי גלם: ניילון, פלסטיק, פוליאתילן ומתכת. לכל סוג יתרונות וחסרונות וכדאי להכיר את כולם:

* רשת ניילון נגד יונים – רשת עמידה במיוחד, ועוד יתרון הוא השקיפות כך שהניילון הוא האופציה המומלצת במקומות שבהם חשובה גם האסתטיות. לפעמים אפשר להיתקל בשם רשת מונופיל – זהו הסוג הספציפי של הניילון המשמש לרשתות נגד יונים.

* רשת פלסטיק – רשת יונים זולה מאוד, אם כי פחות עמידה, כך שאם הרצון הוא לפתרון לטווח ארוך כדאי להעדיף את הניילון או לבחור בפוליאתילן.

* רשת פוליאתילן – סוג נוסף שמתאפיין בעמידות גבוהה, כולל לקרינת השמש. רשת פופולרית בעיקר למסתורי כביסה.

* רשתות מתכת – רשתות שלא מתרגשות גם מטמפרטורות גבוהות מאוד, ולכן זוהי האופציה המומלצת להתקנה על חלונות באולמות ייצור שבהם שורר חום רב.

איך לבחור רשת להרחקת יונים?

השיקול הראשון בבחירת רשת יונים הוא כאמור החומר שממנו היא עשויה. עוד שיקול שכדאי להתחשב בו הוא הצפיפות של הרשת, כלומר גודל החורים. הסטנדרט הוא 50 מ"מ על 50 מ"מ, אם כי יש אזורים שבהם מסתובבות גם ציפורים קטנות יחסית – מיינות, דרורים ועוד. באזור כזה מומלצת רשת עם חורים בגודל של 30 מ"מ על 30 מ"מ.

דגש נוסף הוא עובייה של הרשת. ההמלצה לגבי העובי היא 0.7 מ"מ ומעלה – רשת עבה היא גם רשת יציבה, ולכן היא גם תישמר לזמן רב יותר.

התקנה מקצועית

כאמור ניתן להתקין רשת להרחקת יונים גם ללא עזרת איש מקצוע, אבל כדאי כן לפנות למומחה בתחום. ראשית, איש מקצוע מיומן יוכל לעזור לכם לבחור את הרשת האופטימלית, ובנוסף בדרך זו מובטח לכם עיגון מדויק – כך שהרשת לא תשתחרר אלא תמלא את ייעודה במשך שנים רבות.