You are currently viewing כיצד רואה חשבון יכול לסייע לאחר איתור כספים אבודים?

כיצד רואה חשבון יכול לסייע לאחר איתור כספים אבודים?

במהלך השנים, אנשים רבים מגלים שיש להם כספים אבודים – כספים המוחזקים בקופות גמל, חשבונות בנק ישנים, ביטוחי חיים או פוליסות ביטוח אחרות, ללא ידיעתם או לאחר ששכחו מקיומם.

נשאלת השאלה, מה קורה ביום שלאחר מכן? איתרנו כספים, גילינו אותם, השמחה היא וודאי רבה, אך מהו השלב הבא? מה הכי נכון עבורנו לעשות?

אם כן, לאחר תהליך של איתור כספים אבודים, מגיע הרגע שבו יש לפעול כדי להחזיר את הכסף לבעליו ולנהל אותו בחוכמה וביעילות. להלן מספר התייחסויות בשיתוף עם פירמת EA&CO CPA.

הבנת הזכויות והחובות הפיננסיות

במידה והינכם בקיאים בנושא זהו דבר אחד, אך אם לא, הרי שמומלץ לפנות לאנשי מקצוע שיסייעו לכם בתכנון הפיננסי החשבונאי הנכון, לרבות רואי חשבון.

רואה חשבון מיומן מבין את מערכת המיסוי ואת הדקויות הקשורות לכספים שנמצאו, יוכל להנחות אתכם כיצד לנהוג ומה לעשות.

לאחר איתור הכספים, חשוב להבין מהן הזכויות שיש לכם על הכסף, אך לא פחות חשוב מכך, מהן החובות שעלולות להיות על הכספים – במיוחד בכל הקשור למיסוי. ייתכן שעל חלק מהכספים האבודים יש חוב מס עתידי, ורואה חשבון יוכל לבדוק זאת עבורכם, לחשב את הסכומים הנדרשים ולייעץ כיצד לפעול בהתאם לחוקי המס.

הגשת דוחות לרשויות המס

במידה ואתם עצמאיים, הריש לכל כניסה של כספים ישנו משקל רב משמעות אותו יש לבחון בקפידה.

לאחר איתור הכספים, ייתכן שתצטרכו להגיש דוחות כספיים לרשויות המס כדי להסדיר את המיסוי על הסכומים שנמצאו.

היבט שכזה מוטב שייסקר בקפידה על-ידי רואה חשבון מנוסה שיוכל לטפל בהכנת והגשת הדוחות בצורה מסודרת ומדויקת, ולהימנע מטעויות שעלולות להוביל לקנסות או לבעיות בעתיד.

ניהול השקעות עתידיות

וודאי שהימצאותם של כספים אבודים היא משמחת, אך גם מעידה על התנהלות פיננסית מעט שגויה ויש ללמוד מכך להמשך.

כספים אלו יכולים להוות בסיס להשקעות חדשות או לצבירת הון לטווח ארוך. רואה חשבון יכול לייעץ לגבי אפיקי השקעה מתאימים שיבטיחו לכם תשואות גבוהות לצד ניהול נכון של הסיכונים הפיננסיים. אם הכספים מגיעים מקופות גמל או ביטוחי חיים, ייתכן שרואה החשבון יוכל לייעץ גם על האפשרות להשאיר את הכספים בתוכניות קיימות או להעבירם להשקעות אחרות.

שמירה על שקיפות ומניעת טעויות

התמודדות עם כספים אבודים עלולה להיות מורכבת, במיוחד כאשר מדובר במספר רב של חשבונות או מוצרים פיננסיים. נזכיר כי הדבר יכול אף להפוך למורכב עוד יותר בעת שמדובר באדם עצמאי בעל עסק שגילה כי לרשותו כספים נוספים.

רואה חשבון יוכל לנהל את כל התהליך בצורה מסודרת ושקופה, לוודא שאין טעויות או כפילויות, ולוודא שהכל מתנהל לפי החוק ולפי תקנות המס.