<strong>למי פונים כאשר נפצעתי?</strong>

למי פונים כאשר נפצעתי?

גוף האדם כל כך שברירי, זה משהו שרובנו לא טורחים אפילו לחשוב עליו עד לרגע שבו אנחנו נפצעים. ולמרבה הצער, זה עלול לקרות מאוד בקלות ואפילו יותר ממה שנדמה לנו. בין אם בחיינו הבוגרים או בין אם כילדים, אנחנו חשופים להרבה מאוד סיטואציות מוזרות ומפתיעות שעלולות לפגוע בנו. בפורטל הבריאות מדיקו בכתובת https://www.medico.co.il/ תמצאו שלל מידע ומאמרים אודות הנושא, מהם ניתן ללמוד להחכים בנוגע לזכויות והפעולות שיש לבצע בעת פציעה. 

נפצעת? באתר https://www.medico.co.il/ תמצא את כל המידע הדרוש!

חשוב להבין שאנחנו לא מדברים על נפילה בבית, אלא על פציעות שמתרחשות במסגרות שונות. כעת, נרחיב אודות כמה מהפציעות המוכרות ביותר הדורשות התערבות של עורך דין וגורמים בירוקרטיים אחרים. למשל:

  • פציעה במסגרת תהליך קניית דירה – אי אפשר אפילו לתאר את עוגמת הנפש. לאחר שנים בהן חסכתם וציפיתם, רכשתם סוף סוף את דירת החלומות שלכם רק כדי לגלות שנפצעתם בה כל כך בקלות, עוד לפני שבכלל נכנסתם באופן רשמי. במצב זה, עורך דין תאונות עבודה יוכל לסייע להבין האם ניתן לתבוע את הקבלן שבנה את הדירה או את בעל הדירה שממנו רכשנו.
  • פציעה במסגרת העבודה או בדרך אליה\ממנה – חשוב לציין שפציעה במסגרת העבודה והן פציעה בדרך לעבודה או ממנה, נחשבות לתאונת עבודה. גם במקרה זה יש לפנות במהירות לעורך דין תאונות עבודה בכדי לתחקר את המקרה, להבין מה הוביל אליו והאם היה ניתן למנוע אותו, לטפל בכל נושא ההיעדרות מהעבודה או חס וחלילה, אם נגזלה מהאדם היכולת להמשיך לעסוק במשלח ידו. 
  • פציעה במסגרת תאונת דרכים – בין אם כהולכי רגל או נהגים, הכביש הוא נראה אחת הזירות המסוכנות ביותר בישראל. בכל יום אנו שומעים עוד ועוד חדשות רעות על תאונות ברמות שונות, שהתרחשו בכל רחבי הארץ. אז מה עושים אם חלילה לקחנו חלק בתאונה? גם כאן נפנה לעורך דין, הפעם כזה שעוסק בתאונות דרכים ומכיר היטב את החוק בישראל.
  • פציעה במסגרת הצבא – בין אם בנהיגה במסגרת הצבא, תאונה שהתרחשה חלילה תוך כדי אימון או היתקלות, ואפילו סתם כי יצאתם לסיור רגלי לעת ערב בבסיס, תאונות יכולות להתרחש גם במסגרת הצבא. אז מה עושים מול אחת המסגרות הבירוקרטיות הקשוחות ביותר? מגישים תחילה תביעה כנגד משרד הביטחון, בסיוע של עורך דין שמכיר את המערכת המסורבלת הזו, שיעשה הכל כדי שתקבלו את הזכויות שמגיעות לכם. 
  • רשלנות רפואית בספורט – ישנן פעולות ספורטיביות ומסגרות מסודרות שמחייבות אישורים רפואיים על מנת להתחיל לעסוק בהן. הרשלנות הרפואית משמעותה נתינת אישורים כאלו מבלי לבדוק שהאדם אכן כשיר לבצע את הפעילות הספורטיבית המדוברת, וכשזה מתחיל להתאמן, הוא נפצע ונפגע פשוט בשל העובדה שהפעילות שבחר לא מתאימה לו. ניתן להיעזר בעורך דין, וכמובן לקרוא עוד על כך את באתר https://www.medico.co.il/ – על פעילות ספורטיבית מותאמת יכולת, והיתרונות שלה לעומת פעילות ספורטיבית מאומצת מידי שאינה תואמת את יכולותיו של האדם. 

קודם כל, לקחת נשימה עמוקה

הדבר החשוב ביותר בעת פציעה או פגיעה, היא לנשום עמוק. לזכור שגם אם אין ביכולתכם כרגע לבצע את התקשורת עם הגורם שילווה ויכווין אתכם, סביר להניח שהאנשים סביבכם יעשו זאת עבורכם. לפחות בהתחלה ואם הפציעה חמורה, יש להתרכז בדבר אחד – החלמה וחזרה לשגרה. אמנם נכון שבפעמים אחדות יש צורך לפנות לעורך דין ולהתחיל לעבוד על כך כמה שיותר מהר, אך חשוב לזכור שהדבר החשוב ביותר, הוא אתם. לקריאה נוספת, היכנסו למדיקו – https://www.medico.co.il/