סקירה על אתר דה מרקר
כספים

סקירה על אתר דה מרקר

דה מרקר הוא אתר כלכלי שהוקם בשנת 2000 על ידי גיא רולניק, עיתונאי ישראלי זוכה פרס סוקולוב, שאליו הצטרף גם איתן אבריאל, עיתונאי ישראלי וכיום עורך מגזין דה מרקר. העורך הראשי של דה מרקר הוא אבי בר-אלי, והאתר שייך לעיתון ״הארץ״, שהוא המו״ל שלו. לאתר כתבות פתוחות שהגישה אליהן היא חופשית, וכתבות סגורות, שיש צורך ברכישת מינוי כדי לגשת אליהן. אתר דה מרקר הוא האתר הכלכלי השני שהוקם בישראל (הראשון היה גלובס).

סוגי הכתבות

בדה מרקר מתפרסמות בכל יום כתבות בנושאים כלכליים מגוונים, חדשות כלכליות, שוק ההון, נדל״ן, טכנולוגיה, כלכלה עולמית, משפט, הייטק, צרכנות, תיירות, בריאות ועוד. מערכת האתר כוללת כ-40 כתבים, כתבות, פרשנים ופרשניות. האתר מתגאה בכך שהוא אוסר על כל עובדי ועובדות המערכת להחזיק במניות, אג״חים, אופציות וניירות ערך אחרים הנסחרים בבורסה בתל אביב וכן בבורסות אחרות.

בעמוד הראשי של האתר מופיע בר ״הצצה לשווקים״ שמציג את שער הדולר, מדד תל אביב 35, נאסד״ק, שער האירו וכן מדד S&P 500. לאתר קיימת גם אפליקציה ודרכה אפשר לקבל פושים ובהם עדכונים כלכליים וחדשות. כדי לקבל עדכונים וחדשות אפשר גם להצטרף לערוץ דה מרקר בטלגרם.

יש גם עיתון יומי

מלבד הנכסים הדיגיטליים, לדה מרקר גם עיתון יומי שיוצא החל משנת 2005 ומגזין היוצא אחת לחודש. העיתון היומי מחולק, בדומה לאתר, למדורים שונים, בהם חדשות, הייטק, נדל״ן, משפט, צרכנות, שוק ההון ודעות. מגזין דה מרקר הוא ירחון כלכלי שבו מפורסמים תחקירים וכתבות מקיפות יותר. אחד ההישגים הגדולים ביותר של המגזין הוא חשיפת מעשיו של שר האוצר אברהם הירשזון, שבעקבות פרסומם הורשע בעבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

כתיבת תגובה